Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Skládací kontejnery a jejich využití v intermodální přepravě
Pernikář, Jan ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Polák, Josef (oponent)
Cílem diplomové práce je charakterizovat skládací kontejnery jako jedno z potenciálních řešení problému repositioningu prázdných kontejnerů a zhodnotit možnosti jejich praktického využití v intermodální přepravě. V teoretické části práce je charakterizován současný vývoj mezinárodního obchodu, intermodální přeprava, problematika prázdných kontejnerů a skládací kontejnery spolu s předpoklady jejich úspěšného zavedení na trh. Praktická část se zabývá současnými koncepty skládacích kontejnerů, je zde uveden příklad pro porovnání nákladů na přepravu při využití standardních a skládacích kontejnerů a také názor zástupce jedné z předních rejdařských společností na využití skládacích kontejnerů v praxi. Pro získání informací použitých v praktické části práce byl proveden sekundární výzkum, kdy většina informací pochází z odborných článků a internetových stránek a také byl proveden primární výzkum v podobě rozhovoru se zástupcem rejdařské společnosti. V závěru práce je na základě získaných informací posouzena možnost využití skládacích kontejnerů v praxi.
Intermodální přeprava se zaměřením na dovoz z Číny do České republiky
Zuzánková, Aneta ; Kolář, Petr (vedoucí práce) ; Merklová, Eva (oponent)
V diplomové práci byla charakterizována intermodální přeprava a jednotlivé systémy, které se v ní využívají. Byl také popsán současný vývoj dopravy a jednotlivé dopravní obory. Diplomová práce nastínila také problematiku vnějších ekonomických vztahů a zahraničního obchodu ČR a ČLR. V části věnované námořní kontejnerové přepravě mezi těmito zeměmi jsem charakterizovala mnou vybranou rejdařskou společnost a kombinovaného dopravce jako zástupce subjektů na trhu intermodálních přeprav. V poslední části diplomové práce jsem popsala konkrétní obchodní případ dovozu tří kontejnerů od čínského odesílatele českému příjemci.
Problematika intermodálního propojení ČR s námořními přístavy
Procházková, Markéta ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kolář, Petr (oponent)
Předmětem práce je analýza intermodálního propojení ČR s námořními přístavy. Toto propojení má pro ČR jako otevřenou ekonomiku s velkými objemy mezinárodního obchodu nedoceněný význam. Spojení mezi ČR a přístavy je převážně zajišťováno kontejnerovou kombinovanou přepravou silnice -- železnice. Rozvoji tohoto oboru je zapotřebí věnovat pozornost neboť tyto přepravy mají potenciál být nejefektivnější, a to ekonomicky i ekologicky. Cílem práce bylo poskytnout ucelený pohled na problematiku intermodálního propojení ČR s přístavy, zhodnotit současný stav a možnosti budoucího rozvoje včetně překážek, které mu jsou kladeny. Výstupem práce je zanalyzovaný současný stav: jsou určeny hlavní přístavy, na které je ČR napojena, zjištěny způsoby přepravy, jimiž je spojení zajištěno a nalezeny hlavní subjekty na českém trhu, které přepravní služby do přístavů nabízí. Významná část pozornosti je věnována společnosti METRANS, a.s., která je nejvýznamnějším poskytovatelem intermodálních přepravních služeb mezi ČR a přístavy. Významným problémem souvisejícím s rozvojem kombinované přepravy je harmonizace podmínek v silniční a železniční dopravě. Tomuto tématu je věnována jedna z kapitol diplomové práce. Díky informacím získaných od firem působících v praxi intermodálních přeprav bylo možné provést např. kalkulaci nákladů spojených s přepravou zásilky do přístavu silniční a železniční cestou, upozornit na problémy v každodenním provozu kombinovaných přeprav, zjistit úzká místa, která mohou brzdit rozvoj činnosti společnosti METRANS, a.s., či přinést další reálné výstupy.
Rozvoj intermodality s důrazem na nové technologie
Garajová, Zuzana ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Kaňka, Pavel (oponent)
Diplomová práce vychází z analýzy současné problematické situace v nákladní dopravě, s důrazem na úlohu intermodální přepravy jako jednoho z možných řešení. Identifikuje vlastnosti, které jsou pro intermodální přepravu z daného pohledu zásadní. V aplikační části se práce věnuje hodnocení projektu návrhu nového typu intermodální přepravní jednotky s názvem TelliBox.
Organizačně - procesní neefektivnosti v intermodální přepravě a jejich eliminace s důrazem na obor námořní dopravy
Kolář, Petr ; Novák, Radek (vedoucí práce) ; Machková, Hana (oponent) ; Průša, Bohumil (oponent)
Disertační práce je zaměřena na oblast intermodální přepravy s důrazem na charakteristiku uzlových bodů těchto přeprav, a to kontejnerových námořních přístavů. Hlavním cílem je analyzovat, jaká je dopravní politika a postoje zástupců přístavních správ regulující oblasti klíčové pro provoz a konkurenceschopnost přístavu a jak se tyto postoje regionálně liší v oblasti přístavních rozvojových strategií. Bude vysvětleno prostřednictvím zvolené metodiky, jakým způsobem vnímají orgány zodpovědné za dopravní politiku v přístavech soukromý sektor. Výstupy práce jsou využity v teorii, praxi i výuce.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.